subota, 9. ožujka 2013.

Profesionalac, a ne bonkulović i gastroseksualac


Nema susreta ili druženja  da se ne spomene hrana. Ili da se ne završi s hranom pozdravljajući se dogovorom za sljedeći susret, najčešće „aj čujemo se pa ćemo skužinjat štagod“. Tako je barem iz vlastitih iskustava. Možda je to zbog domene posla koji obavljam ili se stvarno kroje novi trendovi u društvu, bježeći od stanja i sranja, žene ili čega već, šta ja znam. Zato je priča o hrani svima ugodna, iz razloga što nema temelja za stvaranje sukoba zbog različlitih uvjerenja, koliko ima prostora za konverzaciju zbog različitih okusa. Ženama to paše, ne moraju razmišljati šta sutra kuhati, dok to muškarci koriste u obilazak tržnica, malih bircuza, tražeći društvo u kojem mogu razglabati o hrani. To nas zadovoljava, to je strast. Na kraju krajeva, kad ste čuli da je žena bonkulović?

Kad smo već kod toga, da žene nisu tako strastvene izjelice, dokazuje sam nastanak pojma bonkulović ili njegov sjeverni brat, gurman. U Dalmaciji je bonkulović bio drugi izraz za kulaka, čovjeka s puno zemlje, blaga i stoke. Kulak je bio glava kuće, patrone familia, gazda i izjelica, takva da se ubijao u plodovima rada svoje familije, često završavajući ka pijanac. Godinama se bonkulovići preobražavaju u otmjenu gospodu, finih manira i bogatog gastronomskog iskustva, stvarajući poseban i cijenjen stil života. Moram napomenuti da bonkulovići rijetko kuhaju, dok često jedu i piju, ali kuhaju!

Ali da su vremena druga, svjedočimo, i novim trendovima. Pa tako pored profesionalaca i bonkulovića, nastaje novi trend muškaraca koji počinju kuhati neprofesionalno. Svakodnevno obilaženje tržnica, ribarnica, razmišljanja i priča o hrani, oblačući pregače, uzimajući kuhače, postaju gastroseksualci- muškarci koji vole kuhati iz zadovoljstva i ljubavi.

Prema tome, ja nisam gastroseksualac. Jer bez obzira što kuham iz ljubavi, ja sam profesionalac, koji je odabra svoju struku da postanem gospodin kuhar, a ne kako bi pisa na blogu da sam svugdi ždera i loka, da svi popizdu na mene, pa me posli zovu izjelica, lizipijatina, pijanac, nabiguzica, kum Grgo, sladokusac, guzičar, gurman ili bonkulović.

Nema komentara:

Objavi komentar