srijeda, 13. studenoga 2013.

Šugo od kobasica sa pljukancima



Kobasice na šugo je jelo koje sam prvi put skuhao dok sam boravio u Istri na imanju obitelji Modrušan, točnije na Stanciji Negričani. Prekrasno ruralno imanje u blizini Vodnjana, na kojem sam učio i uživao u autohtonoj istarskoj kuhinji. Zahvaljujući vlasniku i velikom gurmanu Jumbu, savladao sam pripremu raznih tjesetina, šuga, maneštri i svih drugih namirnica i jela po kojim je Istra prepoznatljiva. To je za mene kao mladog čovjeka i kuhara bilo prekrasno iskustvo kojeg se uvijek vrlo rado sjetim. Pa tako sa dolaskom hladnijih zimskih dana, vrlo rado se sjetim trenutaka provedenih na imanju, u okruženju te familije i njihove djece koja nikad nisu rekla "Mi to ne jedemo!"
Uz ovo autohtono i preukusno jelo serviraju se razne tjestenine. Ja osobno najčešće serviram pljukance, em što ih volim, em što su jednostavni za napraviti dok se šugo krčka. Te kad ih skuhane pomiješam sa šugom, kad se sve to skupa prožme i sjedini, e tada naribam na to hrpu grana padana, i svijet može stati.

Vrijeme pripreme: 30 minuta
Broj osoba: 4 osobe

SASTOJCI:
Za šugo
  • 400 gr polutrajne kobasice
  • 1 crveni luk
  • 2 dl bijelog suhog vina
  • 1 žlica koncentrata od rajčice
  • 2 režnja češnjaka
  • 0.5 l temeljca
  • grana padano
  • maslinovo ulje
Za pljukance
  • 200 gr glatkog brašna
  • 2 jaja
  • sol
  • malo tople vode

POSTUPAK:
- Na maslinovom ulju prepržiti nasjeckan crveni luk, kad pozlati dodajte nasjekcanu kobasicu na kolutiće. Lagano prepržite.
- Dodajte nasjeckan češnjak i koncentrat od rajčice. Malo prepržite i podlijte bijelim vinom.
- Kad vino iskuha, podlijevajte temeljcem.

...A za to vrijeme pripremate pljukance tako da

- U prosijano glatko brašno dodate sol i jaja. Tijesto zamijesite dok se ne učini fina masa. Ako je presuho, dodajte malo teple vode. Kidajte komadiće koje trljate između dlanova kako bi se tijesto formiralo u pljukance. Kuhajte ih u zasoljenoj vodi.
Pomiješajte ih sa šugom, prokuhajte i servirajte sa hrpom grana padana.

DOBAR TEK


Nema komentara:

Objavi komentar